Välillä kyllä tuntuu vähän turhalta kirjoitella tätä blogia. Kun eihän tässä tietenkään heti olla "kantavaksi" tultu ja ei ole mitään kirjoitettavaa siitä aiheesta mistä tämä kertoo. Kun ei tapahdu mitään. Mitään vauvoihin liittyvää. Huoh. Ja silti haluttaa jotain kirjoittaa, ihana näppäillä näppäimistöä Mä oisin varmaan hyvä kirjailija, saisin tehdä sitä mistä tykkään ja tehdä työtä kotona. Mutta! En keksi ikinä mitään kirjoitettavaa!

No joo, kuitenkin ajattelin tehdä ihan huvikseni raskaustestin tuossa ennen juhannusta. Vaikka ihan sen takia, että tietää voiko ottaa vaikka saunasiiderin. Olen 99 % varma, että ketään ei minun sisälläni kasva ja sillä olettamuksella juhlin kaikessa rauhassa ystävän valmistujaisia ja join boolia ja kaikkea muutakin. Minun tuurillahan nyt olenkin raskaana ja vauva on saanut melko karun alun elämälleen... No, mutta se selviää sitten ensi viikolla mitä testi näyttää.

Kaksi kertaa olen tehnyt raskaustestin aiemminkin. Amitsuaikana harrastin kerran seksiä ilman kortsua ja tietty tuli hirveät paineet ja menkatkin luultavasti ihan sen stressaamisen takia olivat melkein 2 viikkoa myöhässä. Tein testin Hesburgerin vessassa, hermoilin 3 minuuttia? (vai paljo se on se aika mikä pitää odottaa) ja sain negan - onneksi. Menkat alkoivat varmaan seuraavana päivänä. Toisella kertaa jätin pillerit kuukaudeksi, kun unohdin aloittaa uuden e-pilleri liuskan heti lauantaina ja varsin sitten siirsin aloittamista kuukaudella. Tietty taka-ajatuksena oli, että jospa saisin vauvan kun isosiskot olivat molemmat juuri saaneet ja vauvakuumehan siitä tuli. Mutta sitten tulin järkiini - poikakaveri ei ollut vielä valmis (tiesi kyllä että en ottanut silloin pillereitä, mutta ei ollut siitä mitenkään iloinen) ja negan jälkeen aloitin taas kiltisti popsimaan pillereitä.

Pari kertaa olen ottanut myös jälkiehkäisypillerin, kerran meni kortsu rikki ja sitten toisella kertaa se siinä huumassa unohtui... E-pillerit olen kyllä aloittanut jo monta vuotta sitten, en tarkalleen ottaen edes muista että milloin... Ja niitä olen syönyt säännöllisesti vain ihan muutama kerta se on unohtunut, varsinkin nyt kun joudun ottamaan aamulla thyroxinitabletin niin siinä samalla otan sitten muutkin. Ihan rutiinillahan tuo menee.

Mutta toivotaan että tän vuoden puolella minä saisin tehdä sen testin joka muuttaa elämämme. Että siihen tikkuun ilmestyy ne maagiset kaksi viivaa. Olen jo suunnitellut, että ensin teen testin niillä halvemmilla tikkutesteillä, mihin tulee tosiaan ne viivat. Sitten jos sieltä ne 2 viivaa ilmestyy varmistan homman vielä sellaisella clearblue digital-testillä. Jotenkin ne digital-testit tuntuu luotettavimmilta. Toivottavasti pääsen pian niitä käyttämään, jokohan sellaisen voisi ostaan valmiiksi kaappiin